Trond Martin Nettelhorst Tveit har ansvar for forretningsutvikling, etableringsstrategi og videreutvikling av Clas Ohlsons konsepter og tjenester.

Clas Ohlson tilbyr ryddesjau med svensk startup

Inngår strategisk samarbeid med Vinden.

Publisert Sist oppdatert

Sammen med den digitale lagringstjenesten Vinden, tilbyr Clas Ohlson nå en "effektiv lagring av flytteesker", melder selskapene i en melding.

Partnerskapet inngår i Clas Ohlson "tydelige strategi" om hvordan de skal utvikle konseptet med nye tjenester og produkter som forenkler kundens hverdag.

Tidligere i år annonserte også retail-giganten et samarbeid med Kolonial.no.

– Å skape mer plass i hjemmet er en fin måte å forenkle kundenes hverdag på. Derfor har vi nå inngått et spennende samarbeid med Vinden, sier Trond Martin Nettelhorst Tveit, direktør for ekspansjon og forretningsutvikling i Clas Ohlson.

"Sømløs handleopplevelse"

Vinden-brukere kan via en app kan bestille både henting og lagringsplass av flyttesker.

– Kunden ønsker en sømløs handleopplevelse hvor de enkelt kan få ordnet alt på et sted. Det stedet skal være hos oss, sier Nettelhorst Tveit videre.

Det svenske oppstartsselskapet inngikk også i fjor et tilsvarende samarbeid med Clas Ohlson i Sverige.

– Vi ser at nordmenn, særlig i de urbane områdene, får mindre hjem og har lite lagringsplass. For mange er det dessverre enklere å kaste, enn å ta vare på det man har, sier Sebastian Wiberg, CEO, i Vinden.

Han forteller at de i første omgang gjør et pilotprosjekt på Clas Ohlson Strømmen, hvor alle kunder som kjøper flytteesker får tilbud om tre måneder gratis lagring.

– Flytteesken hentes og leveres hjemme hos kunden. Ved å pakke produkt og tjeneste sammen på denne måten, gjør vi lagringstjeneste vårt enda mer attraktivt, sier Wiberg videre.

På nyåret skal Vinden-tjenesten tilbys i alle Clas Ohlson sine butikker i Oslo-området, opplyser partene.