Annonsørinnhold:

Per Öhagen, konserndirektør E-handel og logistikk

Slik skal Bring styrke din nettbutikk - bygger Norges største AutoStore

Kraftig vekst i netthandelen det siste året og kundenes forventninger om kortere leveringstider gjør at Bring nå gjør en storsatsing for å styrke konsernets netthandelstilbud med raskere og grønnere leveranser.

Satsingen starter i Norge med 36.000 m2 stort nettlager på Berger nord for Oslo, men er en del av en større nordisk offensiv for å kunne tilby en mer komplett netthandelsløsning i Norden. Flere kunder er allerede om bord, og godt i gang med forberedelsene.

- Det ligger store ambisjoner bak fulfilmentsatsingen med mål om å styrke konkurransekraften til våre kunder, og sikre at de står stødig i kampen mot internasjonale nettgiganter. Den helautomatiserte lagerløsningen i kombinasjon med våre fleksible leveringstjenester vil styrke kundeopplevelsen, redusere leveringstiden i tillegg til å heve leveringskvaliteten for nettbutikkene, sier Per Öhagen, konserndirektør for E-handel og logistikk i Bring.

Fra klikk til levering

På det nye fulfilmentlageret på Berger vil nye digitale løsninger og automatiserte prosesser sørge for all logistikk fra kundene klikker på kjøpsknappen i nettbutikken til varen leveres. Det vil plukkes, pakkes og kjøres ut pakker til nettkunder over hele Østlandet frem til klokken ni på kvelden. Nettbutikkene får tilgang til Brings brede spekter av leveringstjenester og kan dermed tilby kundene sine levering akkurat slik de ønsker, enten det er til post i butikk, postkassen, pakkeboks eller hjem på døren.

Automatisert plukking og pakking med AutoStore

I etableringen av den nye tredjeparts logistikkløsningen har Bring inngått samarbeid med to viktige aktører for å sikre effektiviteten og kvaliteten på tjenesten. Swisslogg skal levere en AutoStore-løsning, der roboter sørger for effektiv plukking av netthandelsvarene. Tiqqe er en viktig partner som med sine skybaserte løsninger skal sikre smidig integrasjon mellom nettbutikker, markedsplasser, lager, leveranser og eventuelle returer. Partnere vil sammen med konsernets egne innovasjonsmiljøer kontinuerlig jobbe med utvikling av tjenesten, og i tett dialog med nettbutikkene vil ny funksjonalitet kunne lanseres løpende.

Fulfilmentlageret på Berger blir helautomatiskt (førerløse trucker betjener lageret også i dag) Foto: Søren Nielsen

Shelfless er veien til raskere og grønnere leveranser for nettbutikker i Norden

Bring har valgt å kalle sin nye fulfilmenttjeneste for Shelfless. Som navnet antyder trenger nettbutikkene ikke lenger å tenke på egne hyller, lagerplass og den fysiske håndteringen av varene de skal selge på nett. Denne helautomatiske løsningen vil gi nettbutikkene storskalafordeler fra dag én, øke effektiviteten og leveringskapasiteten slik at nettkundene vil få pakker levert på døren bare timer etter at handelen er gjort på nett.

Bring er ledende på miljøarbeid innenfor sin sektor, og har satt seg høye bærekraftsmål som skal gjennomføres på kort tid.

- Vi sikter på fossilfri transport til alle privatkunder over hele Østlandet og de store byene. I Oslo er vi allerede godt i gang med å levere grønt på enkelte tjenester og til utvalgte områder. Vi jobber målrettet og hardt for å levere 100% grønt i Oslo og de andre store byene innen utgangen av 2021, sier Öhagen

Shelfless er tjenesten for den moderne netthandelsdriften, der Bring tar seg av hele logistikken med å få varene hjem til mottakerne slik de ønsker det; raskere, mer fleksibelt og grønnere. Shelfless frigjør tid og kapasitet for nettbutikkene slik at de kan fokusere på sine kunder, salg og vekst. Ler mer her.