Annonsørinnhold:

En ny og spennende utvikler på markedet!

Tintash har lang erfaring og mange suksessfulle prosjekter med både små og store kunder. Kontakt oss for å se hvordan vi kan hjelpe deg og din virksomhet.

Da Mannan fortalte barna sine at de kommer til å tilbringe mer tid i Norge, ble de ivrige. Det er der mamma kommer fra og det er der de har tilbrakt utallige sommerferier på skogstur og i parker. Tenk på alle historiene vi kan lage mens vi går på tur i skogen, sa de.

Medgrunder i Tintash, Mannan, hadde lenge vært inspirert av den oppblomstrende innovasjonskulturen og den norske tilnærmingen til rene, enkle og effektive produkter. "Hver gang jeg besøker Norge, ser jeg hvordan grunnleggende tjenester digitaliseres og stadig forbedres, og jeg elsker designet". Årene hans ved Stanford d.school lærte ham å alltid se på interaksjonsdesign først. Det er det som faller lett for ham rett og slett.

Norge opplever stor etterspørsel etter talenter av høy kvalitet innen utvikling av digitale produkter

I møte med kolleger i Oslo ble han også gjort oppmerksom på et økende behov i det norske markedet for utviklingsteam av høy kvalitet. Tintash har 200 designere og utviklere med til sammen over 500 prosjekter under beltet, med blant annet startups, unicorns og Fortune 500 selskaper. De som hørte om Tintash’ arbeid i Nord-Amerika, oppfordret ham til å ta med teamene til Norge. De mente selskapets horisontale struktur og menneskesentrerte verdier ville passe godt inn.

Norge har høy standard for datasikkerhet

Det var viktig for Tintash å gjøre dette riktig fra starten. Å tilby norske kunder full sikkerhet - garantert overholdelse av GDPR og andre nasjonale krav og forskrifter. Samtalene som startet i Oslo var starten på et arbeid med å forstå kompetansen som trengs for å levere etter norske standarder når det gjelder datasikkerhet, og for å sikre riktig kapasitet i selskapet. Hver app, hvert produkt, uansett hvor lite det er, er ment å være designet med personvern fra starten. Etter lansering, når produktet inneholder brukerdata, kan ting bli kompliserte hvis utviklere utenfor Europa har tilgang til disse dataene, selv om det kun er for vedlikehold og funksjonsutvikling.

Vi har samarbeidet med advokater og eksperter i Norge for å sikre at selskapets rammeverk for datasikkerhet og vår Project Management Playbook oppfyller norske standarder.

Tintash er nå registrert i Norge og samtalene med kunder har gitt resultater. Mange virksomheter ønsker seg team som kan være tilstede i Norge for å jobbe med applikasjoner og produkter som har live brukerdata. Noen vil gjerne starte med et eksternt team først og flytte teamet til Norge når produktet deres går live og budsjettet øker. Vi er stolte over å kunne tilby begge alternativene. Uansett hvilken vei kundene velger, vil Tintash’ team være en del av kundens team og bedriftskultur. Dette er “the Tintash way”. Se våre verdier - vi mener hvert ord.

Co-founders Mannan (t.v.) og Murad (t.h.) på Tintash All-Hands 2020

Å evne å være en strategisk partner er essensielt

Tintash vet fra 15 års erfaring at tidlig samarbeid mellom produkteiere, design og ingeniørarbeid er avgjørende for og lykkes. En felles følelse av mening og nytte er en kraftig drivkraft for kreativitet og produktivitet. Det gir hele teamet eierskap til produktet på en måte som ofte ikke er mulig gjennom oppdrag som simpelthen skaffer til veie utviklere. Dette svarer på et kritisk behov hos de fleste bedrifter: Å ha teknisk ekspertise som en del av samtalen rundt strategi og det bredere produktkonseptet. For det er nettopp dette som gir klarhet i omfang og forståelse for hva som er det viktigste problemet å løse.

Vi vet at denne tilnærmingen betyr å ha teammedlemmer som ikke bare er blant de beste på sine felt, men som også er i stand til å kommunisere effektivt og løse uenigheter. Tintash har investert i en kultur med åpen og ærlig kommunikasjon og resultatene taler for seg selv. Våre kunder vurderer kommunikasjon og faglig ekspertise som to av våre sterkeste egenskaper.

Prototypen på en samarbeidsrelasjon

Grunnleggerne av Tintash, med sine bakgrunner fra Stanford og Silicon Valley, brakte innovative tanker til selskapet. De bestemte seg for å lage en prototype på et samarbeid. Det funket! Tintash har vært i vekst gjennom de siste 15 årene. Hvordan gjør vi det helt konkret? Vi utviklet vår egen eksplorative prosess for produkter. Vi starter med å kartlegge omfanget av kundenes behov tilpasset det stadiet de er i. Det kan være strategi og scoping, eller det kan være en komplett produktstruktur og designpakke. Kartleggingen resulterer i et tydelig bilde av omfang og budsjett. Dette gir både oss og kunden rom for å finne ut hvordan vi best kan jobbe sammen - vi får med andre ord testet en prototype for samhandling! Vår erfaring er at dette nesten uten unntak fører til langsiktige relasjoner.

Mennesker er viktigst

Da Mannan og Murad startet selskapet i 2008 ønsket de å tiltrekke seg talenter internasjonalt. De prioriterte kultur og utfordrende, meningsfylte oppdrag. Det skulle være en plass hvor kollegaer faktisk har lyst til å se hverandre og arbeide sammen. Det er i slike miljø folk er trygge nok til å ha lidenskap for fag, sterke meninger og engasjerte diskusjoner uten at det går på bekostning av sosiale relasjoner. Det var et slikt miljø de tenkte kan gi samhandlingsmagi og banebrytende produkter. Vi tenker i de samme baner rundt kundene våre. Og vi kan ikke vente på å se hvilke historier vi kan skrive sammen - mellom Nordmarka og fjordene!

Ta en titt på våre casestudier og kontakt oss gjerne her.