Annonsørinnhold

Se og bli sett med Business Norway
Lurer du på hvor neste mulighet ligger for bedriften din? Med portalen Business Norway får du full oversikt over de internasjonale eventene du bør få med deg – sammen med Innovasjon Norge.
Hvor skal jeg ta bedriften min nå? Hva er det som rører seg i bransjen og i andre markeder? Hva er det neste store?
Det er spørsmål mange bedrifter stiller seg – for å følge med på hva som skjer innenfor feltet ditt, kan være avgjørende for å vokse.
Hjelper bedrifter med «FOMO»
– Mange bedrifter har litt «FOMO» – fear of missing out. Da er Business Norways kalender veldig nyttig! Her kan du få full oversikt over de internasjonale eventene du bør få med deg – sammen med oss, sier Eva Camerer, Innovasjon Norges direktør for eksport og Invest IN.
Business Norway er Norges offisielle portal for innovative og bærekraftige norske løsninger, og det er Innovasjon Norge som står bak nettstedet. Portalen skal styrke internasjonal kjennskap til norsk næringsliv, og fungerer også som en oversikt over internasjonale businesseventer hvor Norge deltar med egen paviljong.
– Å reise ut for å vise seg frem alene kan være krevende. Når vi samler kreftene i den norske paviljongen, får selskapene posisjonert seg på en helt annen måte enn de ville klart på egen hånd, konstaterer Camerer.
Hun fortsetter:
– I tillegg til å få en arena til å vise deg fram, sammen med andre norske bedrifter, blir du oppdatert og bygger verdifullt nettverk.
Visste du at du kan søke om tilskudd til å delta på messer?
Les mer om ordningen Eksportfremstøt her.
Innovativ pasientplattform ut i verden
Det er Kim Mugaas, salgsdirektør i EG CheckWare, enig i. De har deltatt på samtlige av Innovasjon Norges helsepaviljonger, og har etablert seg i både Storbritannia og Sverige.
– Gjennom å delta på internasjonale messer har vi knyttet nye, gode kontakter hos både potensielle kunder, partnere og andre relevante stakeholdere i det markedet vi skal inn i, sier Mugaas.
Teknologiselskapet har utviklet en programvare der pasienter rapporterer helsetilstanden sin over nett – noe som i sin tur kan brukes til å forbedre behandlingstilbudet. Selvrapporteringsløsningen er nå i bruk i alle helseregioner i Norge, og selskapet er i sterk vekst med internasjonale ambisjoner.
Les mer om deres innovative pasientoppfølging.

Stor effekt i å stå samlet
Mugaas peker på at det er utfordrende å tiltrekke seg et større publikum når du besøker en messe alene, særlig som en ny, mindre og til dels ukjent aktør.
– Drahjelpen i å stå samlet under merkevaren «NORWAY», sammen med markedsføringen og nettverket til Innovasjon Norge, bidrar til langt flere besøkende på standen. Du får også flere «riktige» besøkende, poengterer Mugaas.
I tillegg er det kostnadsbesparende å dra sammen, påpeker han.
– Det er også verdifullt å være synlig på Business Norway-portalen, noe som er helt gratis.
Slik blir EG CheckWare presentert på Business Norway-portalen.

Kim Mugaas
Salgsdirektør i EG CheckWare
Flytter helsekompetanse fra ringperm til sky
Også helseselskapet Dossier presenteres på Business Norway, og har deltatt på flere messer sammen med Innovasjon Norge – nærmere bestemt helsekonferansen DMEA i Berlin.
– Erfaringene våre har vært veldig gode. Deltakelsen har gitt oss både digital og fysisk synlighet, og legitimitet i møte med internasjonale kunder og partnere. Vi har også satt stor pris på muligheten til å bygge nettverk og dele erfaringer med andre norske og nordiske selskaper, sier Ingrid Ellingsen, managing director Nordics i Dossier.

Ingrid Ellingsen
Managing Director Nordics i Dossier
Dossier tilbyr en skybasert plattform som hjelper helseorganisasjoner med å administrere og spore ansattes kompetanse – informasjon som ofte er spredt i ringpermer og Excel-ark. Dette bidrar igjen til å sikre at helsepersonell opprettholder nødvendige ferdigheter for å levere høy kvalitet på pasientomsorgen.
Se hvordan Dossier presenteres på Business Norway-portalen.
Løsningen deres møter et stort internasjonalt behov, og Dossier har de siste årene ekspandert til en rekke land.
– Samarbeidet med Innovasjon Norge åpner dører, og det å stå sammen under merkevaren Norge gjør at vi blir tatt mer seriøst internasjonalt, oppsummerer Ellingsen.
Gjør norsk næringsliv synlig i verden
Business Norway viser i dag frem over 500 norske løsninger og investeringsmuligheter, og løfter frem nasjonale eksportsatsinger. Business Norway gir også bedriftene synlighet gjennom deres digitale internasjonale markedsføring.
– Kort sagt gjør vi det enklere for utenlandske bedrifter å finne produkter, tjenester eller potensielle samarbeidspartnere fra Norge. Slik skal vi skape enda flere norske eksportsuksesser, sier Eva Camerer i Innovasjon Norge.