Ledig stilling:

Vi søker Markedssjef for SVOSJ

Stillingen er ikke lenger aktiv

Vil du være med å skape SVOSJ-magi og etablere en helt ny merkevare? Vi er allerede blitt sammenlignet med både VIPPS og Amazon Prime, og ambisjonene våre er store. Nå jakter vi en ambisiøs markedssjef som vil bygge den neste store merkevaren. SVOSJ har vært i markedet i noen uker, og du har nå mulighet til å komme ombord tidlig og å påvirke både strategi og produkt. Reisen har nettopp startet!

SVOSJ er et fraktabonnement hvor du får fri frakt og eksklusive tilbud hos partnerbutikker, samt levering hjem på døra - også i helgene. Vi jobber sammen med ledende Nordiske nettbutikker for å forenkle og forbedre hvordan man handler på nett. I SVOSJ er vi en gjeng med produkthoder, markedsførere, teknologer og kommersielle sjeler som jobber sammen for å skape gode bruker- og partneropplevelser.

Arbeidssted
Oslo

Søk på stilling

Hvem er vi?

Vi er en startup i Schibsted som skal skape en enklere, bedre og mer forutsigbar shoppingopplevelse på nett. Vi starter med frakt, men målet er at vi gjennom SVOSJ-magi gjør livet litt enklere.

I SVOSJ er vi et herlig team som er glade i både myk brukerinnsikt og harde tall.

  • Mari-Marthe og Theresa jobber for å skape et kick-ass produkt og brukeropplevelse
  • Martin sikrer at vi jobber med de beste partnerne på den smarteste måten
  • Thea gir brukerne god oppfølgning
  • Ana og Morten gjør at APIene sklir sømløst

Vi sitter sammen med Schibsted midt i Oslo Sentrum og får hjelp av de flinke folkene i Helthjem, Distribution Innovation og resten av Schibsted for å skape de beste løsningene for både partnere og forbrukere. Nå trenger vi flere folk på laget.

Hva har du gjort før?

Du har høyere utdannelse og erfaring fra markedsføring og kommunikasjon, gjerne innen e-com eller andre forbrukertjenester. Du er mer glad i å skape resultater enn fine slides, og er oppdatert og kjenner til buzzord innen merkevarebygging og performance, men gjenkjenner raskt når det ikke er viktig for å skape resultater. SVOSJ er en abonnementstjeneste og tanker om activation og retention er like viktig som langsiktig merkevarestrategi for å lykkes. Hands-on erfaring med Google Analytics, Adwords og andre relevante verktøy er et pluss, samtidig som du bør kjenne effekten av tradisjonelle kanaler.

Hva kan du bidra med?

Vi er enda i startfasen og før lunsj kan du diskutere langsiktig posisjonering med mediebyrået vårt mens du etter lunsj setter opp en kampanje på Instagram. Du må like bredde i arbeidsoppgaver og trives med hastighet, ambisjon og fleksibilitet. Du får en unik mulighet til å jobbe på tvers internt i Schibsted og ut mot partnere for å skape maksimal effekt på tvers av merkevarer.

Dette blir hverdagen din:

Etter den første måneden har du blitt kjent med tjenesten, teamet og partnerbutikkene. Du har allerede fått smaken på start-up livet og har vært helt nede i purra med å få ut Instagram-poster, diskutere tekster på hjemmesiden og hatt de første merkevarediskusjonene med byrået vårt Anti. Du rapporterer til Ådne, som er daglig leder, men du sparrer minst like mye med resten av teamet.

Etter de første tre mnd har du etablert en operasjonell merkevareplattform, skrevet en overordnet markedsstrategi og kanalstrategi som hele teamet jobber etter. Vi er klare til å lansere en merkevarebyggende kampanje og er godt i gang med å kontinuerlig optimalisere vår always on-strategi, SEO-tiltak og performance-aktiviteter.

Etter et år er strategien implementert og vi begynner se resultatene. SVOSJ er på god vei til å bli en etablert merkevare, har en betydelig kjennskap og vi klarer å levere de magiske SVOSJ-øyeblikkene. Vi konkurrerer om å bli årets nykommer. Nye og konkurrerende tjenester er kanskje lansert og vi jobber videre med hvordan vi sikrer og forsvarer posisjon som markedsleder.

Vi tilbyr

  • En nøkkelrolle i et selskap i vekst, med stort ansvar og mulighet til å forme din egen hverdag
  • Et godt miljø i en uformell organisasjon og et av landets ledende teknologimiljø i Schibsted
  • Schibsted som en aktiv og ambisiøs eier

Hvem er du?

  • Du sprer entusiasme for hva vi skal skape både internt og hos eksterne partnere
  • Du er initiativrik, har høy arbeidskapasitet og trigges av å skape resultater hver dag
  • Du bør få energi av ord som gjennomføringskraft, vekst og endring.
  • Du bør ha kommersiell teft og god evne til å forstå virksomheters kommersielle mål og drivere

Vi gleder oss til å høre fra deg!

 

Les om SVOSJ på nett:

Shifter: https://shifter.no/schibsteds-svosj-er-faktisk-en-overraskende-godt-gjennomtenkt-tjeneste/

Bærekraft:

https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/b5dqzg/svosj-er-loesningen-ikke-problemet

Pressemelding:

https://schibsted.com/news/schibsted-lanserer-svosj-skal-gjore-netthandel-mer-somlos/