Teamet bak Svenn: Lotte Solli-Østensen, Sondre Staavi, Ashenafi Abdissa, Ole Jørgen Næss, Christopher Krohn, Hussam Jaelah, Anniken Wæck Røiri, Sondre Blaasmo, Anders Hamstad.

Håndverker-plattformen Svenn spikret ny emisjon: Wasim Rashids nye proptech-satsing går inn med millioner

Svenn henter 30 millioner kroner fra blant andre Alligate og Norselab.

Publisert Sist oppdatert

Den hurtigvoksende håndverkerplattformen 24onoff byttet tidligere i år navn til Svenn og fikk Norselab på laget, som rapportert av Shifter.

Saas-tjenesten tilbyr timeregistrerings- og prosjektverktøy for håndverkere.

Nå er selskapet i mål med sin varslede kapitalinnhenting. Svenn har hentet 30 millioner kroner og prises til over 100 millioner kroner, opplyser startupen selv.

Blant investorene er nevnte Norselab og den nye norske proptech-investoren Alligate, som ledes av Wasim Rashid og Simen Woxmyhr. Erik Hauglid, som blant annet var med å gründe Teston, er også med som investor.

– Svenn har en tydelig x-faktor, sier Woxmyhr i Alligate.

Han viser til at Svenn har klart å få med seg mange av de minste håndverkerne ved å bygge et produkt som løser alt for dem, fremfor å satse på de store entreprenørene med spesifikk funksjonalitet.

Svenn anslår at det er 20.000 potensielle kunder for dem i Norge. I Europa øker tallet til 3,1 millioner.

– Vi har troen på at denne posisjoneringen, der man jobber nedenfra og opp, vil være en nøkkel til å løse utfordringer på tvers av verdikjeden i dag. Svenn møter også stor interesse i markedet, med en forretningsmodell som skalerer godt og sterk vekst det siste året. I tillegg har selskapet et utrolig sterkt team med potensial til å ta selskapet langt, sier han.

Hittil i 2021 kan Svenn skilte med over 8 prosent månedlig inntektsvekst, og stadig større kontrakter. Totalt ligger selskapet an til å øke omsetningen med 115 prosent i år, rapporterer de selv. Fjorårstallene er ikke klare, men i 2019 omsatte 24onoff for 4,4 millioner kroner.

– Det er utrolig sterk etterspørsel i markedet, vi har nå flere leads enn vi klarer å håndtere, fortalte daglig leder Sondre Blaasmo Shifter i mai.

Da hevdet han at selskaper legger til én million kroner i abonnementsinntekter hver måned.