Ledig stilling:

Bookis søker Markedssjef

Stillingen er ikke lenger aktiv.

Vi søker en ambisiøs og kommersiell markedssjef som vil være med å bygge den neste internasjonale merkevaren fra Norge.

Hvem er vi?

Vi har lansert Bookis med et mål om å være en positiv kraft i bokmarkedet. Vi setter de største verdiskaperne i sentrum,­ nemlig forfatterne og leseren. For oss handler det om å spre leseglede og gi liv til mest mulig av det som har blitt skrevet.

Arbeidssted: Oslo

Søknadsfrist: 8. januar

Søk på stilling

Sammen med over 130.000 brukere driver vi nettbokhandel for kjøp og salg av bøker. På Bookis kan du enkelt kjøpe og selge brukte bøker, og du finner også et bredt utvalg nye titler. Vi jobber for en mer bærekraftig sirkulærøkonomi og økt gjenbruk. Bøker skal ikke være bruk og kast. De skal være les og del. Bookis er i både det norske og det svenske markedet, og jobber nå med en utvidet ekspansjonsstrategi.

Hvem er du?

Du sprer entusiasme for hva vi skal skape og trigges av å utfordre en bransje som det er på høy tid at noen utfordrer. Du er initiativrik, har høy arbeidskapasitet og trigges av å skape resultater hver dag. Vi tror du har høyere utdannelse, relevant erfaring fra merkevarebygging og er sulten på å bygge en ny. Du må ikke nødvendigvis ha erfaring fra å lede en merkevare fra før, men ha klare oppfatninger om hva som kreves for å lykkes med merkevarebygging i en internasjonal kontekst.

Du skal bidra med

Etter den første måneden har du blitt kjent med teamet ditt, bransjen og ikke minst dypdykket i kundeinnsikten som foreligger. Du har fått smaken på start-up livet og har vært helt nede i detaljene med å få ut Facebook-poster, hatt de første merkevarediskusjonene med teamet og knyttet nyttige kontakter hos partnere og eiere.

Etter de første tre månedene har du utarbeidet en overordnet markedsstrategi og tatt frem en kanalstrategi. Vi er klare til å lansere en merkevarebyggende kampanje og er godt i gang med å kontinuerlig optimalisere vår always on-strategi, SEO-tiltak og performance-aktiviteter.

Etter ett år er strategien implementert og vi begynner å se resultatene. Bookis er på god vei til å bli en etablert merkevare, har en betydelig kjennskap og vi klarer å ta markedsandeler i et modent marked. Vi er nå i gang med en geografisk ekspansjon til et tredje marked i Europa.

Vi tilbyr

Du får en nøkkelrolle i et selskap i sterk vekst, med stort ansvar og mulighet til å forme din egen hverdag. Du blir en del av et lidenskapelig team som kontinuerlig ønsker å utfordre og forbedre både bokbransjen, våre produkter og måten vi jobber på. Vi brenner for bærekraftig sirkulærøkonomi, og du tar del i et selskap som bidrar i klimadugnaden. I Bookis setter vi alltid folk først, og er lidenskapelig opptatt av kulturbygging og langsiktige valg. Trivsel er en vital forutsetning for å lykkes som team, og som del av vårt team vil du alltid bli ivaretatt. Liker du trening, så synes vi det er helt greit at du trener i arbeidstiden og du får selvsagt konkurransedyktige lønnsbetingelser.

Som du skjønner er vi ute etter en tusenkunstner. Vi søker deg som er strategisk merkevarebyggende og taktisk detaljorientert. Du er utadvendt og trives med å skape nye relasjoner. Ikke vær redd hvis du ikke kan krysse av i alle boksene. Vi ser fram til å bli bedre kjent med deg, og ikke minst bidra til at du kan lære noe nytt - og at vi kan lære av deg.

Vi gleder oss til å høre fra deg!

Mer om vår kultur og ledelsesfilosofi

https://shecommunity.com/2020/...

https://open.spotify.com/episo...

Om selskapet

  • Bookis er en nettbokhandel for kjøp og salg av bøker.
  • Bookis ble stiftet august 2016 og lansert desember 2017.
  • Bookis har 125 000 brukere i Norge og snart 10 000 brukere i Sverige.
  • April 2020 kom Schibsted inn som investor.
  • 50% kvinner og menn