LEDIG STILLING

Data Scientist | Telenor

Vil du benytte din kreativitet og Data Scientist-kompetanse til å bistå med beslutningsstøtte i et av Norges mest spennende selskaper?

Sted

Fornebu

Frist

09.10.2022

Ansettelsesform

Fast

Stillingstittel

Data Scientist

Kontaktperson

Hans Christian Maurud

Avdelingsleder for Customer Insight

Telefon

Telenor Bedrift er Telenor Norges markedsutløp mot bedriftskunder i Norge. Telenor Bedrifts overordnede ambisjon er å være kundens foretrukne partner når de digitaliserer sine forretningsprosesser. Vi er markedsleder og skal levere suverene kundeopplevelser basert på verdens raskeste mobilnett, markedsledende tjenester og personaliserte kundereiser.

Digital Marketing and Analytics (DMA) er en enhet i Telenor Bedrift med ansvar for å levere effektiv og engasjerende markedsføring, verdiskapende beslutningsstøtte og bruk av data for å optimalisere kundeopplevelsene. I DMA har vi et meget kompetent fagmiljø der du vil utvikle din kompetanse innenfor analytics og digitalt salg/markedsføring.

Vi søker nå forretningsorientert Data Scientist som skal løfte oss innenfor analytics-området og som er genuint opptatt av å levere verdi gjennom innsikt og analyse.

I rollen som Data Scientist får du muligheten til å påvirke operative beslutninger ved å benytte sofistikerte prediktive og preskriptive analyser med fokus på salg og markedsføring. Du får ansvaret for å utvikle og vedlikeholde eksisterende maskinlæringsmodeller, forme og utnytte Telenors Big Data-plattform, og bistå med data- og modelldreven beslutningsstøtte for Telenor Bedrift.

Eksempler på oppgaver du vil kunne bryne deg på er hvordan vi ved hjelp av innsikt skal utvikle enkle og personaliserte kundereiser, hvordan bygge kundelojalitet, segmentering, og videreutvikle Telenors digitaliseringsreise.

Dine viktigste ansvarsområder:

  • Være en forretingsorientert rådgiver for Telenor Bedrift og bidra til at beslutningene som tas er innsikts- og faktabaserte.
  • Foreslå, utvikle og implementere maskinlæringsmodeller for å skape forretningsverdi og transformere kundedata til innsikt egnet til å skape handling.
  • Ved behov bidra med innsikt og analyse i tverrfaglige team.
  • Være en pådriver for å utvikle analytics-området og sørge for at Telenor Bedrift jobber etter beste praksis.
  • Effektivisere 1:1 salg og markedsføring ved å benytte prediktiv (og etter hvert preskriptiv) analyse.
  • Konkretisere databehov for utvikling av modeller og nye analytics-kapabiliteter.

Kvalifikasjoner:

  • Operativ erfaring med bruk av Applied analytics.
  • Minimum tre års erfaring med maskinlæringsalgoritmer slik som klassifisering, regresjon, clustering etc.
  • Solid kjennskap til og erfaring med programmeringsspråk som Python / R og SQL.
  • Kommuniserer anbefalinger basert på data- og modelldreven innsikt på en tydelig måte.
  • Mastergrad innen business- eller data analytics, informatikk, matematikk, statistikk, økonomi eller lignende kvantitative fagfelt. Relevant erfaring kan veie opp for formell utdannelse.
  • Skandinavisk språk er en fordel.

Personlige egenskaper:

  • Forretnings/marketing-hode som er opptatt av å utnytte Data Science for å finne løsninger og skape forretningsverdi.
  • Analytisk tilnærming og evnen til å raskt sette seg inn i komplekse problemstillinger.
  • Gode kommunikasjonsevner.
  • Sterk interesse for fagfeltet, med fokus på kontinuerlig profesjonell utvikling og læring.
  • Samarbeidsorientert og jobber effektivt på tvers av hele organisasjonen.
  • Selvgående og proaktiv.

Hvorfor skal du velge denne jobben:

  • Konkurransedyktige vilkår og betingelser

  • Muligheten til å påvirke hvordan analytics utvikles i Telenor

  • Muligheten til å bli en del av Norges fremste og mest spennende miljøer innen analytics, innsiktsdrevet salg og markedsføring (for digitale og betjente kanaler)
  • Spennende utfordringer i et av verdens ledende Telekom-selskaper, med gode muligheter for faglig utvikling.
  • Alle Telenors ansatte har 40 timer i året som øremerket kompetanseheving.

Greit å vite:

  • Stillingen er lokalisert på Fornebu

  • Søknadsfrist: 09.10.2022

  • Kontaktperson: Hans Christian Maurud, tlf. 99536330, Avdelingsleder for Customer Insight
  • Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av relevante kandidater

Telenor arbeider kontinuerlig for forbedret kjønnsbalanse. Det er viktig for oss at våre ansatte gjenspeiler mangfoldet blant våre kunder, derfor ønsker Telenor mangfold blant våre ansatte når det gjelder kjønn, nasjonalitet, religion etc.

Telenor Norge AS er landets største digitale tjenesteleverandør innenfor telekommunikasjon- og datatjenester. Vi jobber hver dag for å lede an digitaliseringen av Norge. Vi har 3300 medarbeidere fordelt på 23 kontorer i hele Norge, og vi er en del av Telenor Group, som har virksomhet i 12 land. Våre tjenester og produkter bidrar til økt produktivitet og gir tilgang til alt av digitalt innhold. Vår sikkerhets- og beredskapsorganisasjon jobber døgnkontinuerlig med å trygge våre kunder, og vi tar et særlig samfunnsansvar for å skape trygghet for barn og unge på nett. Hovedkontoret vårt ligger på Fornebu i Bærum. Les mer om Telenor Norge på www.telenor.no.

Powered by Labrador CMS