Ledig stilling:

Director of Transformation Office | Møller Mobility Group

MMG skal gjennomføre en større forretningstransformasjon (DRIVe) som vil strekke seg over flere år. Sentralt i DRIVe er å etablere en moderne teknologisk plattform som understøtter dagens og morgendagens forretningsbehov. Eksisterende kjernesystemer skal skiftes ut og erstattes delvis med digitale produkter og tjenester knyttet til vår digitale tjenesteplattform og delvis av standardiserte løsninger som bygger på Microsoft Dynamics 365 og Annata 365 plattformene.

Møller Digital er konsernets digitale kompetansesenter, og fungerer som IT-partner til våre forretnings- og støtteområder i fem land. Vi samarbeider tett på tvers av enheter og bidrar som både premissgiver, rådgiver og tjenesteleverandør. Møller Digital vil med andre ord sitte svært sentralt i transformasjonen de neste årene.

Arbeidssted: Oslo

Søknadsfrist: 1. november 2021

Søk på stilling

1/3 av livet bruker du på jobb. Make it worth it – Dare to move!

Rollen som Director of Transformation Office er nyopprettet. Du vil rapportere til Chief Digital Officer og vil sitte i hennes ledergruppe i Møller Digital. Stillingen er helt sentral i forhold til strategisk og operativ styring av enheten. Du vil ha en stor kontaktflate innen Møller Digital, og samtidig samarbeide tett med konsernfunksjoner som Strategi og Finans. Du vil bistå CDO med den styring av DRIVe-programmet, og ha ansvar for programkontoret (DRIVe PMO), sammen med vår systemintegrator.

Dette er en unik mulighet til å sitte i kjernen av en digitalt drevet forretningstransformasjon i en bransje i omfattende endring.

Vi ser for oss at du vil ha følgende ansvarsområder:

  • Ansvar for DRIVe PMO (prosjektkontor), i samarbeid med systemintegrator. Dette inkluderer ansvar for programmets roadmap- og porteføljestyring, Q/A risk, kommunikasjon, overordnet budsjett- og gevinstoppfølging samt rapportering til Head of Program og Steering Group
  • Ansvar for Møller Digitals økonomi/kontrollerfunksjon og samarbeid med innkjøpsfunksjonen i konsernet
  • Fagansvar for premissgivende funksjoner som informasjonssikkerhet og partner/leverandørstyring
  • Bistå CDO med oppfølging av enhetens mål, planer og rapporteringsfunksjoner, inkludert planlegging av styremøter og business reviews
  • Identifisering av forbedringsområder i samarbeid med enhetens ledergruppe
  • Personalansvar for enhetens medarbeidere

Vi tenker at du besitter følgende personlige egenskaper:

  • Du motiveres av mye ansvar og å skape resultater gjennom krevende endringsprosesser
  • Er bevisst din rolle som leder og opptatt av å utvikle dine medarbeidere
  • Svært gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper
  • Ambisiøs, nysgjerrig og engasjert
  • En utpreget lagspiller som trives best når du lykkes sammen med andre
  • Analytisk, strukturert og sterk på gjennomføring

Du identifiserer deg med våre grunnverdier, Åpen og Ærlig, Initiativrik, Omtenksom og Tydelig

Kvalifikasjoner vi ser for oss at du har:

  • Høyere utdannelse på Master eller Bachelor nivå innen økonomi og/eller IT relaterte fagområder
  • Dokumenterte, gode resultater fra større forretnings- og IT-relaterte program eller prosjekter i komplekse virksomheter, gjerne inkludert internasjonal erfaring
  • God økonomiforståelse og gjerne erfaring fra økonomifunksjoner
  • Dokumenterte og gode resultater som leder
  • Erfaring med digitalisering og smidig utviklingsmetodikk
  • Gode engelskkunnskaper

Søk på stilling

Powered by Labrador CMS