Ledig stilling:

Drift- og testansvarlig E-handel - Vinmonopolet

Stillingen er ikke lenger aktiv

Brenner du for netthandel og gode kundeopplevelser? Da er du kanskje vår nye Drift- og testansvarlig for nettbutikken i Vinmonopolet!

Vinmonopolet styrker selskapets satsing innen kundeorientering og digitalisering. Vi søker derfor en engasjert og strukturert Drift- og testansvarlig i vårt netthandelsteam. Som Drift- og testansvarlig vil du være med å videreutvikle Vinmonopolets digitale kundeløsninger i takt med kunders bruk og forventning, samt sørge for drift og optimalisering av eksisterende funksjonalitet, prosesser og tjenester.

Arbeidssted: Oslo

Søknadsfrist: 22. august 2021

Søk på stilling

Stillingen ligger under enheten Omnikanal og kundereiser hvor vi har ansvaret for strategi, utvikling og drift av netthandel, kundeservice, og kundereisen på tvers av Vinmonopolets kundekanaler. Som vår Drift- og testansvarlig vil du være med på å sikre god, stabil og fremtidsrettet brukeropplevelse for Vinmonopolets kunder.

Du vil rapportere til Leder for Nett- og kundedialogsystemer, og vil inngå i ett dynamisk team bestående av faste ansatte og konsulenter som er glødende opptatt av å ivareta den gode kundeopplevelse Vinmonopolet er kjent for i butikkene og på våre digitale kundeflater.

Vi har kontorlokaler i Diagonale, midt i Oslos nye bydel Bjørvika.

Dine viktigste arbeidsoppgaver vil være: 

  • Drift og optimalisering av brukeropplevelsen i nettbutikken. Identifisere og gjennomføre forbedringer sammen med utviklingsteamet og UX.
  • Forvalte og utvikle prosesser i nettbutikken inn mot andre deler av verdikjeden i Vinmonopolet i et omnikanalperspektiv (logistikk, butikk, Kundesenteret, IT med flere).
  • Støtte Leder for Nett- og kundedialogsystemer i prioritering og koordinering av utviklingsoppgaver.
  • Ansvarlig for test av vinmonopolet.no og appene ved alle nye versjoner vi «ruller ut», for å sikre at vi leverer gode og stabile tjenester med så få feil som mulig.
  • Koordinere aktiviteter og informasjon til ansatte ved Kundesenteret og i butikk, og i avdelingene Kommunikasjon og samfunnsansvar og kommunikasjon og Kategori og innkjøp.
  • Andrelinjesupport på henvendelser Kundesenteret ikke kan svare på.
  • Rapportering og oppfølging av feil meldt av kunder og interne brukere.
  • Feilsøking ved innmeldte feil og registrere saker i feilhåndteringssystemet.
  • Analyse, innsikt og utarbeidelse av månedsrapport for Netthandel.
  • Bruke Google Analytics og tilsvarende verktøy for å forstå kundeadferden.
  • Ansvarlig for å koordinere aktiviteter knyttet til netthandel og nyhetsslipp, spesialslipp og prisnedsettelser.

Kompetanse vi ønsker du har: 

  • Høyere relevant utdannelse innen IT, markedsføring, økonomi e.l.
  • Erfaring fra netthandel og gjerne fra varehandel
  • Kjennskap til Google Analytics og lignende verktøy
  • Kjennskap til Hybris/SAP er en fordel, men ikke et krav
  • Gode Excel-ferdigheter
  • Kommuniserer godt både på norsk og engelsk

Personlige egenskaper: 

  • Interesse og god forståelse for teknologi
  • Du jobber strukturert
  • Kommuniserer og samhandler godt
  • Tenker ende til ende på prosesser og funksjonalitet
  • Fleksibel og omstillingsdyktig i en hektisk hverdag
  • Kreativ, løsningsorientert og analytisk
  • Liker å løse komplekse problemstillinger
  • Trives både med å jobbe i team og selvstendig

Vi tilbyr

  • En spennende og viktig jobb i samarbeid med serviceinnstilte kolleger med høy kompetanse.
  • Gode pensjons- og låneordninger i Statens pensjonskasse.
  • Treningstilskudd og tilgang til firmahytter.

Vinmonopolet har som mål å være landets ledende faghandel og Norges beste arbeidsplass. Det skal vi oppnå gjennom blant annet å gi de beste kundemøtene, sikre effektiv drift og skape arbeidsplasser med god trivsel. Vi er stolte over at vi toppet Norsk Kundebarometer i 2020.

I Vinmonopolet er det et mål å oppnå en balansert sammensetning av ansatte når det gjelder alder, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering og kulturell bakgrunn.

Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater via vår partner Semac AS, www.semac.no.

Kontakt Leder for Nett- og kundedialogsystemer, Eirill Romnes på telefon 905 14 081 hvis du vil vite mer om stillingen.

Søknad med CV sendes elektronisk via lenke på denne siden (Søk stillingen).

Søknadsfrist: 22. august 2021

Har du problemer med å sende elektronisk søknad, ta kontakt med Jobbnorges kundeservice tlf. 75 54 22 20. Vitnemål og attester tas med ved ev. intervju.