Ledig stilling:

Markedssjef til Storytel

Storytel Norge søker ny markedssjef som skal være med og videreutvikle den internasjonale suksessen. Ambisjonen er kraftig vekst og å bli Norges beste og mest tilgjengelige bibliotek av fantastiske fortellinger.

Arbeidssted: Oslo

Søknadsfrist: Snarest

Søk på stilling

Markedssjefen får det strategiske ansvaret for Storytels markedsaktiviteter i Norge. Du vil lede et team med dyktige medarbeidere og samarbeide tett med Storytels store, internasjonale organisasjon. Med Cappelen Damm som 50%-eier, har du også tilgang til betydelig kompetanse i Norges største forlag. Markedssjefen rapporter til administrerende direktør i Storytel Norge.

Vi ser etter en markedssjef som utmerker seg med sterk digital kompetanse og erfaring med markedsføring fra digitale plattformer og/eller strømmetjenester. Du må evne å analysere markedet, konkurrentene, kundene og selskapets posisjon, for deretter å omsette denne kunnskapen til vekst og nye muligheter. Dette er en strategisk viktig rolle hvor den rette kandidaten må ha innsikt i de regulatoriske forholdene i bransjen, god rolleforståelse og noe ledererfaring. Du er en sterk relasjonsbygger som er innovativ og kommersielt orientert.

Nysgjerrig? Kontakt Visindi ved Mona Wille, tlf. 402 15 106, Frederic Moger, tlf. 415 48 884, eller Jenny Homme, tlf. 916 56 102. Alle henvendelser behandles konfidensielt, om ønskelig også overfor vår oppdragsgiver i den innledende fasen.

Søknad med CV sendes snarest via visindi.no.

Om virksomheten

Søk stillingen

Storytel er en internasjonal strømme-/abonnementstjeneste for litteratur der du kan lytte ubegrenset til lydbøker direkte fra mobil eller nettbrett. Storytel er en av verdens ledende lydbok- og e-bokstrømmetjenester og tilbyr ubegrenset lytting og lesing av mer enn 400 000 titler globalt. I Storytel Norge finner du over 200 000 lydbøker og e-bøker på norsk, svensk og engelsk.

Storytel Norge er et samarbeid mellom Storytel AG og Cappelen Damm AS med 50/50 eierskap. Medarbeiderne i selskapet er ansatt i Cappelen Damm og utleid til Storytel Norge. I 2019 var omsetningen drøyt 200 MNOK med et resultat på mer enn 16 MNOK.