Ledig stilling:

Marketing Intelligence Manager - OBOS

Stillingen er ikke lenger aktiv.

Vil du jobbe i skjæringspunktet mellom markedsføring og analyse?

OBOS er Norges største boligbygger og en av de største i Norden. Selv om vi har en lang og stolt historie, har fokuset alltid vært på å bevege oss videre. Nå har vi startet jobben med å bygge opp en ny enhet for Marked, kommunikasjon og samfunnsansvar, hvor vi i enda større grad skal profesjonalisere vårt markedsarbeid i Norden. Vi er helt i startgropen med dette arbeidet, og ønsker nå å styrke vårt vinnerteam med en Marketing Intelligence Manager.

Arbeidssted: Oslo

Søknadsfrist: 14. februar

Søk på stilling

Som Marketing Intelligence Manager skal du sørge for å utvikle og implementere nye innsiktsløsninger for å øke bruken av innsikt i beslutningsprosesser og konvertering/salg på tvers av kundereiser. I tillegg får du jobbe med å styrke OBOS sin in-house bruk av data/innsikt på tvers av alle plattformer. Du må evne å koble ulike markedsføringskanaler, enten det er Google Marketing Platform, Google Ads, Facebook eller annet, opp mot relevant data. Stillingen vil fungere som et bindeledd mellom analyse/innsikt og marketing, og vi tror du har gode evner til oversette data til praktisk anvendbar innsikt og beslutningsstøtte.

Stillingen er nyopprettet og rapporterer til Direktør, Mediestrategi og investeringer. Søknader vil bli behandlet forløpende.

I denne stillingen vil du få et viktig ansvar for å for å levere innsikt til hele organisasjonen, med et spesielt fokus på marketing og herunder effektmåle annonser og aktiviteter i henhold til strategi. Vi tror derfor du har sterk medieforståelse. Du vil være en viktig bidragsyter for å optimalisere medieinvesteringene ved å være med på å sette opp og dokumentere KPI-mål for de ulike enhetene. Du må kunne evne å identifisere og se muligheter, og ta i bruk kundedata på tvers av markedsføring, salg og service. Du har erfaring med komplekse datasett, basert på flere ulike datastrømmer.

Sammen med resten av teamet vil du bidra i utvikling av kampanjer og kanalstrategier og sørge for at vi tar riktige veivalg. Du har erfaring med å tracke merkevareparametre gjennom testing av kampanjer, sponsorater og lignende og kan sette dette i system sammen med andre aktiviteter. Du vil bygge kundelister og kundereiser og samarbeide med byråer. Du har ansvar for å skaffe relevant data og god innsikt, og det er spesielt viktig at du sikrer at kundedata innhentes og anvendes i henhold til GDPR og at valgt teknologi er compliant.

Nøkkeloppgaver:

  • Strategi og analyse: Definere og utvikle mål, KPIer og fremgangsmåte for de ulike forretningsområdene, forstå og definere kundereisene per selskap.
  • Drift og implementering av tracking: Sette opp, styre og vedlikeholde all tracking og dashboards. Sikre dataflyt og hensiktsmessig lagring.
  • Prosjektledelse: Lede og/eller bidra i prosjekter tilknyttet innsikt og data.

Kvalifikasjoner

  • Har høyere utdannelse innenfor relevante felter – Bachelor eller Master innenfor økonomi eller Markedsføring – gjerne med fordypning i statistikk
  • Minimum 3 års erfaring fra medie/analysebransjen eller tilknyttede bransjer, og har jobbet i eller med komplekse organisasjoner
  • Arbeidserfaring med data- eller webanalyse, gjerne bruk av større datamengder
  • Sterk på kvantitativ og kvalitativ metode
  • Gode kommunikasjonsevner både skriftlig og muntlig
  • Erfaring med eller og kjennskap til SQL og/eller analyseverktøy som R eller Python
  • Har utmerkede kunnskaper innenfor Microsoft Office, Power BI, SQL
  • Sterke prosjektlederegenskaper

Personlige egenskaper

  • Du har analytiske evner, god tall- og systemforståelse og sterk digital kompetanse
  • Du er kreativ, løsningsorientert og trigges av nytenking og utvikling
  • Jobber strukturert og målrettet
  • Du har gode sosiale ferdigheter, og drives av å lykkes sammen med andre

Vi tilbyr

  • Uante muligheter. OBOS er Norges største kompetansehus innen eiendom. Hos oss får du mulighet til å utvikle din kompetanse og oppfylle din karrieredrøm.
  • En jobb med mening. Samfunnsengasjementet, og hjertet OBOS har for byene våre, er noe av det som gjør ansatte stolte av å jobbe her.
  • Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver. Et hyggelig og innovativt miljø med høyt faglig nivå, gir deg gode muligheter til å forme din egen hverdag.
  • Gode ordninger. OBOS investerer i egne ansatte og tilbyr goder som fleksitid, sommertid, gode pensjons- og forsikringsordninger samt firmahytter i inn- og utland

Spørsmål til stillingen? Kontakt Daniel Granlund Bredahl, Direktør, Mediestrategi og investeringer, tlf: 98849505, e-post: [email protected]

OBOS bygger framtidens samfunn og oppfyller boligdrømmer. Vi er landets størsteboligbyggelag med over 500 000 medlemmer, vi er Norges største boligbygger og en av de største iNorden. OBOS er etablert i Oslo, Bergen, Hamar, Elverum, Fredrikstad, Tønsberg, Stavanger, Trondheim, Drammen, Ski, Romerike, Sarpsborg og Ålesund, i tillegg til en betydelig virksomhet i Sverige. Vi eies av medlemmene, og overskuddet beholdes i virksomheten. Helt siden 1929 har vi skaffet våre medlemmer bolig, samt forvaltet disse på en trygg måte. I tillegg driver vi virksomhet innen rehabilitering, vedlikehold, næringseiendom, bank og eiendomsmegling. Vi tilbyr også et omfattende medlemsprogram til våre medlemmer. OBOS-konsernet er et komplett kompetansehus innen eiendom, med over 2600 ansatte i Norge og Sverige.

www.obos.no