LEDIG STILLING

Marketing Manager | Bookis
Stillingen er ikke lenger aktiv.

Om stillingen
Du trenger bare å laste opp Linkedin-profilen din for å søke.
Vil du bruke evnene dine til noe godt, og samtidig være med og skrive fortsettelsen på et norsk start-up-eventyr?
I Bookis møter du en gjeng inkluderende og uredde mennesker med ett felles mål: Å gjøre det lekende enkelt å dele kunnskap og historier. Vi bruker tiden vår til å gjøre en forskjell, og sammen med over 330 000 brukere driver vi nettbokhandel for kjøp og salg av nye og brukte bøker.
Vi vokser ekstremt raskt og leter etter en Marketing Manager for det norske markedet. Er det deg?
Som vår nye Marketing Manager i Norge, vil du kunne
Planlegge kampanjer, teste, følge opp og optimalisere disse
Optimalisere konvertering og tiltak ut fra overordnede mål
Bruke innsikt og forstå hvordan kundene våre drives
Jobbe med et produkt som er på full fart ut i Europa
Påvirke strategiske valg
Være med å utvikle et raskt voksende selskap, hvor mye av det grunnleggende er på plass, men potensialet fortsatt er enormt
Delta i å utvikle fremtidsrettede og bærekraftige produkter og forretningsmodeller i et vekstorientert miljø
Innenfor ditt ansvarsområde får du forme din rolle ut i fra dine styrker og interesser
Du vil få disse primære ansvarsområder
Ansvar for Marketing og Growth i Norge
Skape kunde- og inntektsvekst
Ansvarlig for medie- og kampanjeplanlegging
Hvem er vi?
Bookis er et moderne norsk startup-eventyr. På kontoret vårt i Nydalen i Oslo møter du både produktutviklere og merkevarebyggere, og en hverdag som er både utfordrende, morsom og preget av god work- life balance!
Hos oss får du gode karriere- og utviklingsmuligheter i et selskap som fortsatt er ganske lite og ungt, men skal vokse mye de neste årene .
Hvor skal vi?
Vi er allerede i Norge og Sverige, og jobber nå med å beslutte det neste markedet vi skal inn i. Reisen vår har så vidt begynt, og vi jobber hver dag med å forbedre tjenesten og selskapet som helhet. Vi har ambisjoner om å bli en stor internasjonal aktør, som jobber tett på de viktigste verdiskaperne i bokmarkedet, nemlig kunden og forfatteren. Med strategiske og kapitalsterke eiere, er vi godt rustet for veien videre.
Kompetanse
Du er den rette hvis du:
Trives med å jobbe tverrfaglig
Evner å sikre gode samarbeid med ulike mediepartnere
Bryr deg om en konsistent merkevareopplevelse
Er nysgjerrig på nye verktøy og metoder
Elsker å analysere resultater og jobber for å nå forretningskritiske målsetninger
Har minimum 3-5 års erfaring fra en markedsavdeling eller mediebyrå
Gjerne erfaring fra/med netthandel
Vi ser etter disse egenskapene:
Vi er et selskap som er svært opptatt av å være transparente. Dette gjelder i alt vi gjør. Vi har stor tro på "godfot-teorien", og ønsker å spille deg god allerede før du søker på jobb og eventuelt kommer på intervju. Derfor deler vi egenskapene vi ser etter i denne stillingen nedenfor, samt hvordan vi definerer disse:
Growth Mindset
- Tilpasser seg store endringer raskt. Opptatt av læring, både for seg selv og teamet. Anser feiling som en mulighet til å lære og deler dette med teamet.
Kreativ
- Kommer opp med nye ideer og løsninger, er ofte nyskapende på en konstruktiv og perspektivåpnende måte. Identifiserer forbedringsområder.
Påvirkning og samarbeid
- Påvirker og inspirerer kolleger og samarbeidspartnere i beslutningsprosesser. Dyktig til å få gjennomslag for egne ideer og skaper konsensus rundt disse. Kommuniserer tydelig både muntlig og skriftlig.
Oppgaveorientert & planmessighet
- Proaktiv og selvgående, arbeider strukturert og målrettet. Oppnår god kvalitet i sine leveranser og når sine mål.
Jeg er din nærmeste leder
Hei!
Jeg heter Kine og har jobbet i Bookis siden april 2021. Det jeg liker best med jobben i Bookis er den fantastiske kulturen og lysten til å lære mer, være nysgjerrig og ikke minst ha det gøy på jobb. Samtidig er jeg med på å utfordre en bransje som har stått stille, å gjøre noe bra for kloden og miljøet. Vi kaller det "å sette bokmerker i historien". Kjernen ligger i å løse problemer for lesere og forfattere, og utvikle nye tjenester som skaper ubegrenset leselyst uten noen hindringer. Lederstilen min kjennetegnes ved å lede med stor grad av tillit. Jeg er opptatt av at vi sammen skaper resultater ved å bruke innsikt smart og en god porsjon Druusing.
Mer om vår kultur og ledelsesfilosofi
- Schibsted Future Report
- Finansavisen
- She community
- SHIFTER podcast
- E24! Bookis sin ledelsesfilosofi
- OKR webinar på SHIFTER
Vi tilbyr
Du blir en del av et lidenskapelig team som kontinuerlig ønsker å utfordre og forbedre både bokbransjen, våre produkter og måten vi jobber på. Vi brenner for bærekraftig sirkulærøkonomi, og du tar del i et selskap som bidrar i klimadugnaden. I Bookis setter vi alltid folk først, og er lidenskapelig opptatt av kulturbygging og langsiktige valg. Trivsel er en essensiell forutsetning for å lykkes som team, og hos oss vil du alltid bli ivaretatt. Du får selvsagt konkurransedyktige lønnsbetingelser. Som fast ansatt får du også aksjer og blir med som eier.
Vi gleder oss til å høre fra deg!
Trykk her for å se flere av våre stillinger.
Om selskapet
Om Bookis som selskap
Bookis ble stiftet august 2016 og lansert desember 2017
Bookis har over 240.000 brukere i Norge og 95.000 brukere i Sverige
I 2020 kom Schibsted inn som investor
I 2021 kom det New York-baserte VC-fondet Lugard Road Capital inn som investor, sammen med We Are Human (Kahoot!-gründerne) og den svenske seriegründeren og investoren Alexander Hars
Fordelingen ansatte er 50% kvinner og menn