Ledig stilling:

Leder digital tjenesteutvikling

Stillingen er ikke lenger aktiv.

Vi styrker vår satsning på digitale læremidler til universiteter og høyskoler, og er nå på jakt etter en ny nøkkelperson. Er du den drivende, fremoverlente lederen for digital tjenesteutvikling som skal sikre at studentene får gode digitale brukeropplevelser?

I denne spennende og sentrale rollen skal du lede vår mangfoldige satsing innen digitalt pensum. Vi vil at du skal bidra til at vi sikrer studentene effektiv læring og gode brukeropplevelser i digitale kanaler.

Forlagshuset har også et sterkt utviklermiljø med høy kompetanse innen læringsteknologi og digital tjenesteutvikling. Til stillingen ligger det både et strategisk ansvar for nytenkende og lønnsom produktutvikling, og et operativt ansvar for å drive konkrete prosjekter gjennom. Du vil rapportere til forlagssjef og inngå i forlagets ledergruppe.

Hva gjør leder digital tjenesteutvikling?

Arbeidshverdagene er varierte, du vil ha et sterkt fagmiljø rundt deg. Du vil få ansvar for å identifisere, utvikle og drive prosjekter i tett dialog med kompetente redaktører og landets fremste akademiske fagmiljøer.

Som leder digital tjenesteutvikling hos oss, får du blant annet:

Arbeidssted: Oslo

Søknadsfrist: 4. april

Søk på stilling

  • utarbeide forslag til nye løsninger, både funksjonelt og teknologisk, og lede produktutviklingen i tverrfaglige team.
  • utarbeide beslutningsgrunnlag, fasilitere prioriteringsprosesser og delta i strategiske diskusjoner i forlagets ledergruppe.
  • ha budsjett- og resultatansvar.
  • utarbeide pris- og pakketeringsmodeller for nye tjenester sammen med salgs- og markedsavdelingen.
  • analysere og identifisere kundebehov.
  • vurdere og utvikle forretningsmuligheter gjennom markeds- og brukerforståelse.

Hvem er du, og hva slags bakgrunn har du?

Vi ser for oss at du har disse kvalifikasjonene og erfaringene på plass:

  • relevant høyere utdannelse, gjerne innenfor teknologi, økonomi, og/eller innovasjon
  • 5-7 års relevant erfaring
  • erfaring fra produktutvikling med dokumenterbare resultater
  • erfaring med digital innholdsutvikling, digital læring e.l.
  • erfaring med prosjektledelse basert på smidig prosjektmetodikk

Som person tenker du langsiktig og jobber strukturert og analytisk. Du er drevet av egenutvikling, stiller gjerne spørsmål og omsetter nysgjerrighet til handling. Du er også flink til å bygge relasjoner, har personlig autoritet og er god til å formidle budskap.

Vi tror altså at du vil passe godt i rollen som leder digital tjenesteutvikling, dersom du:

  • har analytiske evner og solid kommersiell forståelse.
  • kommuniserer svært godt, både på norsk og engelsk, skriftlig og muntlig.
  • er flink til å bygge nettverk og skape verdifulle relasjoner.

Hvorfor jobbe hos oss?

Det er mange gode grunner til å søke jobb hos oss, blant annet at du blir del av et fremoverlent utviklingsmiljø som bygger fremtidens digitale kunnskapstjenester med utgangspunkt i kvalitetsinnhold fra de beste forfatterne. Du blir en del av en redaksjon med solid faglig kompetanse.

Vi har gode arbeidsbetingelser, og hos oss får du blant annet:

  • subsidiert kantine.
  • sommer- og fleksitid.
  • gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • feriested.
  • treningsstøtte.

Spørsmål om stillingen kan rettes til vår rådgiver hos Hodejegerne,
Åsta Braathen, tlf.: 989 01 025, e-post: braathen@hodejegerne.no

Søknadsfrist: 4. april 2021