LEDIG STILLING

Prosjektleder Marked | Coop Norge

Prosjektleder for strategiske prosjekter innen vekst og markedsutvikling i Coop sin sentrale prosjektportefølje

Sted

Oslo

Frist

25.05.2022

Ansettelsesform

Fast

Stillingstittel

Prosjektleder Marked

Kontakt

Caroline Kittelsen Qvale

Senior Advisor - Ascender

E-post

Telefon


Liv-Anne Trulsrud

Advisor - Ascender

E-post

Telefon

Vi skal realisere målbilde om at Coop basert på kundeinnsikt skal kommunisere relevant og attraktivt innhold til kundene når de trenger det i de kanalene kundene er, for å oppnå økt salg. Coop skal være ledende og innovativ i utnyttelse av kundeinnsikt og data for å skape gode kundeopplevelser, og skape gode «kunden først» beslutninger gjennom å sette kunden i sentrum.

Coop sin sentrale markedsavdeling og kjede skal sikre gjennomføring av strategiske prosjekter for lønnsomhet og vekst. Coop skal være ledende og innovative i utnyttelse av data, kundeinnsikt og analyse for å skape gode kundeopplevelser, og sette «kunden først». Kjede og Marked har i tiden fremover flere strategiske prosjekter som skal sørge for effektivisering og optimalisering av media- og marketing området.

Rollen inngår i markedsavdelingen, men innebærer utstrakt kontakt på tvers av organisasjonen, herunder spesielt inn mot kjedene, markedsavdelingen, medlemsområdet, digitaliseringsenheten CoopX, samt IT.

Ansvarsområder

  • Prosjektleder for strategiske prosjekter innen vekst og markedsutvikling i Coop sin sentrale prosjektportefølje, eller i kjede/marked og på tvers av Coop sin organisasjon og verdikjede.

  • Delta som prosjektressurs inn i komplekse prosjekter på konsernnivå der Kjede/marked er premissgiver

  • Gjennom prosjektene bidra til gjennomføring av Coop strategier innenfor de mål og rammer som er satt i Coop sin strategiplan.

  • Utarbeide dokumentasjon, analyser, markedsmessige utredinger og beslutningsunderlag for beslutningstakere og styringsgrupper

  • Strukturere opp prosjektprosesser og bidra til mer effektiv prosjektstyring og forvalting i konsernet

  • Støtte prosjekter, prosesser eller arbeidsstrømmer på tvers i Coop

Ønsket kompetanse/bakgrunn

  • Relevant utdanning på masternivå innen tekniske eller merkantile fag.

  • Høy digital kompetanse og erfaring fra å jobbe i grensesnittet mellom IT, teknologi og marked.

  • Erfaring som prosjektleder eller konsulent innen marketing, strategi og/eller forretningsutvikling og kan vise til dokumenterbare resultater

  • 2-4 års erfaring fra management consulting eller liknende oppgaver i andre selskaper (Retail/ FMCG, B2C, og/eller komplekse virksomheter)

  • 2-4 års erfaring fra strategisk markedsutvikling og prosjektledelse

  • Meget god forretningsforståelse og sterke analytiske evner

  • Meget god kjennskap til MS office og bruk av ulike dataverktøy

  • Solid erfaring med bruk av strategiske verktøy, prosjektmetodikk/rammeverk og modeller

Personlige egenskaper

  • Jobber effektivt i team på tvers av fagområder

  • Initiativrik, løsningsorientert og strukturert

  • Analytisk med evne til å identifisere essens og relevans

  • God skriftlig, visuell og muntlig formuleringsevne

  • Solid strategisk blikk og forretningsforståelse

  • Relasjonsbygger som oppnår gjennomslagskraft gjennom tillit

  • Selvstendig, høy arbeidskapasitet og gjennomføringskraft

  • Gode markedsstrategiske evne

  • Faglig sterk og god oversikt over web og web utvikling.

Hva tilbyr vi deg

  • Svært gode muligheter for personlig og faglig utvikling

  • Spennende prosjekter innen et område i stor utvikling og med stort endringspotensiale

  • Et svært kompetent miljø både innen prosjektstyring, forretning og IT

  • Gode karriere- og utviklingsmuligheter

Om arbeidsgiver

Coop eies av 1,9 millioner medeiere. Dette skiller oss fra konkurrentene og gjenspeiles i vår visjon – det skal lønne seg å velge Coop. Vår form for verdiskaping handler om å skape verdier for de mange. Medeierskapet gir mulighet til å påvirke, og til å ta del i overskuddet som skapes. 150 år etter stiftelsen av det første forbrukersamvirkelaget i Norge jobber Coop fortsatt mot samme mål – basert på de samme verdiene. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA, som har ansvar for Coops felles innkjøp, grossist og logistikkvirksomhet, kjedeadministrasjon, merkevarebygging og medlemsprogram.

Powered by Labrador CMS