Ledig stilling:

Solution Architect | Element Logic

Vil du jobbe som løsningsarkitekt med både teknologi og mennesker?

Ønsker du jobbe innovativt med teknologi, trives med kundesamarbeid og liker å se at planlagte løsninger blir et produkt som fungerer i praksis?

Får du energi av å jobbe med mennesker i et miljø som beskrives som «kult» av dine kollegaer?

Vel, da er det supert om du tar deg tid til å lese teksten nedenfor; kanskje det er deg vi ser etter?

Arbeidssted: Oslo / Kløfta

Søknadsfrist: Snarest

Søk på stilling


Hvem er vi?

Element Logic Norge AS er et moderselskap til de andre Element Logic-selskapene i Europa. De har hatt en solid vekst de siste årene. Drevet av teknologi har de spesialisert seg på avanserte løsninger for lagerstyring basert på Autostore sine automatiserte lagersystemer. Hensikten er å gi kunden løsninger som forenkler den daglige driften og maksimerer ytelsen.

Når de ansatte beskriver det som «kult» å jobbe hos Element Logic, så er det substans i det. Miljøet er viktig, og man tar god vare på hverandre. Selskapet er stabilt med liten turn-over. Dette er et perfekt sted om du liker en variert hverdag, vil jobbe med teknologi og hvor du også kan påvirke jobbhverdagen din. Her får du frihet under ansvar.


Hva får du?

I avdeling Delivery med totalt fjorten personer jobber det nå fire løsningsarkitekter som gjerne vil ha med seg to til på laget sitt. Løsningsarkitektene jobber tett sammen med kundene for å få en optimal integrasjon mot Element Logic sin software, eManager.

Systemene er dynamiske, og det skjer hele tiden utvikling både på eManager og andre produkter som skal bidra til optimalisert lagerstyring. Vi vil at vår nye kollega blir en del av denne produktutviklingen. Dette er en super stilling for deg som både vil jobbe teknisk, men også være ute hos kunder og hjelpe de med å forstå og bruke systemet. Derfor er det supert om du liker å reise, siden noe reisevirksomhet må påregnes.

Hos Element Logic er det mange ansatte som trives, og vi opptatt av at de ansatte får gode utviklingsmuligheter. Vi ønsker at folk skal trives på jobb, og vil legge til rette for at du får utfordringer og andre ting å bryne deg på når du føler deg klar for det. Vi ønsker oss kollegaer som vil bidra til at vi fortsetter med det gode arbeidet vi allerede gjør! Og som nevnt; dette er en stilling der du får mye frihet under ansvar. Så om du er en som liker å ta initiativ, så er dette en god mulighet for deg!


Litt om jobben

Man jobber både med teknologien vi bruker og med menneskene som tar i bruk teknologien. Du er en del av hele reisen med kunden: Fra oppstartsmøter, via implementering og testing, og til kunden er i produksjon. Det aller viktigste er å skape en god dialog om kundens behov og ønsker, samt akseptkriterier. Det er mye avklaringer som må gjøres før man setter opp et system. Her kommuniserer man ofte direkte med viktige beslutningstagere hos kunden. Det er derfor viktig at du liker å prate med folk.

I denne fasen, og også i andre faser, er dokumentering viktig. Man begynner med å beskrive kundens lagerprosesser og behov for integrasjon. Deretter er det installering og konfigurasjon. Planlegging og gjennomføring av testing er også en viktig del av oppgaven, samt bistå kunden under den selve oppstarten. Som tidligere nevnt, vil man også jobbe med produktutvikling i selskapet.

Du må kunne kommunisere med kundens IT-avdeling angående nettverksoppsett o.l, men det er kundens ansvar å sette opp og konfigurere dette.


Spesifikke arbeidsoppgaver er:

  • Kundekontakt.
  • Bistå i hele prosessen med oppstart, implementering, testing og til kunden er i produksjon.
  • Utarbeide dokumentasjon.
  • Installasjon og konfigurering på kundenes servere.
  • Installere programvare.
  • Konfigurere/ parametersette standard programvare.
  • Tilpasse XML/JSON med XSLT.
  • Sette opp og bistå kunden under testing.


Hvem ser vi etter?

Vi ser etter to personer, hvorav den ene godt kan ha mindre erfaring, men har stor interesse for faget.

Vi er veldig åpne for å bli kjent med folk som vil begynne å jobbe hos oss! Det er supert om du har Bachelor eller Master innen informasjonsteknologi, men dersom du har mye erfaring, så kan det kompensere for manglende utdanning. Du må kunne beherske et av de skandinaviske språkene, samt engelsk, både skriftlig og muntlig. Kan man litt tysk i tillegg, eller et annet europeisk språk, er det et pluss.

Det er supert om du har kjennskap til logistikk og lager for å kunne gå i gode dialoger med kundene. En generell god teknisk forståelse vil hjelpe deg i jobben. Dette inkluderer forståelse for kode, selv om du ikke skal skrive kode.

For å gå i detaljer er det ønskelig med følgende erfaringer:

  • Integrasjonsarbeid (XML, JSON, CSV, XSLT, REST-API)

  • Windows setup, services, nettverk

  • SQL-databaser: Kunnskap om SQL er nødvendig og man må kunne skrive enkle spørringer og ha forståelse for oppsett av og vedlikehold av MS SQL databaser, samt noe kunnskap om IIS og serverkonfigurasjon.

Av personlige egenskaper er det viktig at du trives med mennesker og har evnen til å skape nødvendig fremdrift i prosjektene. Fremfor alt ser vi etter en som er positiv og leverer kvalitet.

Ellers er førerkort kl. B og mulighet til noe reisevirksomhet noe som vektlegges i prosessen. Vi ønsker oss et bredt spekter av søkere, og er åpne for både folk med lite erfaring, og folk med mer erfaring. Det viktigste er at du har lyst til å bli med oss, være en positiv drivkraft i teamet og vil være med i et selskap som vokser og vokser!

Liker du det du har lest?

Da ser vi virkelig frem til å høre fra deg! Vår rekrutteringspartner er AvantGarde Search og ansvarlig for denne rollen er Masa Mandic, tlf.90235739 og e-post [email protected]. Ikke bruk lang tid på en omfattende søknadstekst, det viktigste er at du har en CV som sier litt om din bakgrunn og dine erfaringer. Deretter vil du få mer informasjon om stillingen og selskapet fra oss.

Søk på stilling!

Powered by Labrador CMS