Annonsørinnhold:
«Forberedelser har ofte stor påvirkning på resultatet» sier daglig leder Stine Sofie Grindheim.
Foto: CoWomen fra Unsplash
Slik finansierer du prosjektet ditt i krisetider
Aksjebasert folkefinansiering har blitt en seriøs utfordrer til tradisjonelle finansieringsmetoder. Hvis selskapet ditt blir godkjent får du i løpet av kort tid vist det frem til flere tusen investorer i en heldigital, fremtidsrettet løsning som har hentet mer enn 75 millioner kroner til norske oppstartsbedrifter på få år.
En løsning som står sterkt i krisetider
På dealflow.no meldes det om høy aktivitet til tross for uroligheter i samfunnet. Investeringsviljen på dealflow.no gikk litt ned da koronaviruset kom til Norge, men har i løpet av kort tid økt på igjen. Bare de siste ukene har ett prosjekt blitt overtegnet, og et annet prosjektet blitt fullfinansiert hvor to bedrifter har hentet tilsammen 7.6 millioner kroner.
Hva tror du er årsaken til at dere opplever så god aktivitet om dagen?
«Jeg tror både investorene og bedriftene som bruker dealflow.no setter pris på åpenheten man møter på plattformen vår. Her er all informasjon tilgjengelig fra start. Som et digitalt alternativ til tradisjonelle finansieringsmetoder tilbyr vi en løsning som ikke krever fysiske møter eller telefonselgere, og du kan som investor vurdere hver case i fred og ro», sier daglig leder Stine Sofie Grindheim.
Ikke alle kommer gjennom
Selv om dealflow.no i stor grad er selvbetjent, er det ikke alle prosjekter som får benytte seg av plattformen. Bedriftene som ønsker å forsøke aksjebasert folkefinansiering må sende inn en søknad som blir behandlet i løpet av et par virkedager. Dette er for å skape trygghet for både investorene og bedriftene.
Hvordan foregår søknadsprosessen?
«Hvis du tror aksjebasert folkefinansiering kan passe for din bedrift kan du søke på dealflow.no/raise-invest. Vi vil da se om du har orden på det formelle i selskapet og er i en god økonomisk posisjon til å få inn nye investorer» sier Grindheim.
Forberedelse utgjør en stor forskjell
Som en del av prosessen for å hente inn nye investorer er det anbefalt å gjøre godt forarbeid for å skape interesse rundt emisjonen.
«Jo mer du har klart på forhånd av dokumentasjon og markedsføringsmateriell, jo bedre. Dealflow er et verktøy og det er utrolig viktig at selskapene eier emisjonen sin selv» sier Ole Bernhard Larsen, COO i Dealflow.
Er du nysgjerrig på noen av selskapene som nå er åpen for investering? Les mer her.
Følg dealflow.no på Facebook, LinkedIn og Instagram.