LEDIG STILLING
Leder Kundeservice | RiksTV og Strim
Vi ser etter en engasjert leder for kundeserviceteamet i RiksTV og Strim
I RiksTV jobber vi kontinuerlig for å gi kundene våre den beste kundeopplevelsen. Dette er en helt avgjørende del av driften vår både når det gjelder å hjelpe kunder, bidra med nye kunder, og å beholde eksisterende kunder. Vi ser nå etter en engasjert leder for vårt Kundeserviceteam, som vil ha en sentral lederrolle i organisasjonen. Vi ser etter deg som har bred erfaring med både kundeservice og ledelse, i tillegg til en kommersiell og analytisk forståelse. Som leder for kundeserviceteamet vil en del av ansvaret være å sette mål og sikre måloppnåelse relatert til både kundeservice og kundedialog for RiksTV og Strim.
Hva kan du forvente av oss?
Hos oss er du velkommen som du er, uansett hvor du kommer fra, hva du liker, eller hva du ser på TV. Produktene våre er for alle, og det er også arbeidsplassen vår. Vi er en organisasjon med takhøyde for nye ideer og endringer, og hvor vi liker å spille hverandre gode. Vi setter medarbeidertrivsel høyt, og er opptatt av å legge til rette for at folk trives på jobb og har eierskap til målene og det vi driver med. Vi har et miljø som bygger på tillit og åpenhet, hvor vi drar nytte av hverandres kompetanse på tvers av fagområder og team. Vi er organisert etter smidige prinsipper - vi har ingen årlig budsjett- og strategiprosess, men jobber løpende med prioriteringer basert på OKR-rammeverket.
Mer om stillingen:
Som leder for Kundeservice vil du ha det overordnet ansvar for å sette mål og sikre måloppnåelse relatert til kundeservice og kundedialog for RiksTV og Strim. Det forventes at du, sammen med teamet, setter og følger opp kortsiktige og langsiktige mål og leder teamet i riktig retning for å sikre resultater, vekst og lønnsomhet. Herunder kundetilfredshet-parameter, nøkkeltall for kundesenter (snurate, AHT, FCR etc.) samt økonomiske resultater. Et annet sentralt ansvarsområde er å sikre at tilbakemelding fra kunder (innsikten som innhentes via kundeservice), blir fanget opp og delt internt. Dette er viktig for å skape ytterligere kunde- og forretningsverdi. I rollen ligger også det overordnede ansvaret med oppfølging av vår eksterne kundeservicepartner, samt budsjett- og resultatansvar for Kundeservice. Vi er en smidig organisasjon i et marked i stadig endring, så det er viktig at du som leder kan stå trygt i endringer. Høy grad av tillit og involvering både med teamet, mellomledere og ledergruppen er også helt essensielt i rollen.
Noen konkrete arbeidsoppgaver:
- Ledelse- og personalansvar for teamet (veilede og støtte)
- Være en kulturbærer med fokus på trivsel og utvikling
- Eierskap til selskapets overordnede mål og strategier
- Definere og sette tydelige mål for teamet i tråd med RiksTVs målbilde og strategi
- Holde deg løpende oppdatert på resultater og prognoser
- Identifisere og implementere tiltak ved avvik fra mål
- Være hovedkontakt for vår eksterne Kundeservicepartner
Hvem ser vi etter:
Vi ser etter en engasjert og inkluderende leder som ser viktigheten av dialog og samhandling på tvers av fagområder og team. Du er resultatorientert og proaktiv, og opptatt av å skape resultater sammen med andre. For å trives og lykkes i denne rollen ser vi for oss at du har mange års kundeservice- og ledererfaring fra lignende rolle(r), i tillegg til relevant utdannelsesbakgrunn.
Hvis du kjenner deg igjen i noe av dette eller synes stillingen virker interessant, ser vi frem til å høre fra deg. Ikke nøl med å ta kontakt med oss hvis du har spørsmål.
NB: Vi vurderer søkere fortløpende.
Kontaktperson:
Christiane Foss Strandkleiv / CFO, christiane.foss@rikstv.no
Aud Elin Omholt / HR & Rekruttering, aud.elin.omholt@rikstv.no