Annonsørinnhold:

Er dere Norges mest lovende CreativeTech Startup?

Publisert Sist oppdatert

I november søker 657 Oslo etter Norges mest lovende oppstartsselskaper innen CreativeTech. Siden oppstarten i 2012 har 657 Oslo jobbet for å promotere kreativ næring i Norge gjennom ulike aktiviteter, og nå arrangeres CreativeTech Hunt igjen!

Høstens viktigste jakt er i gang Sammen med Innovation Dock i Stavanger, Work-Work i Trondheim og Bergen.Works i Bergen, er 657 Oslo denne høsten på jakt etter å finne de beste og mest lovende oppstartsselskapene innen CreativeTech i Norge. Målet med turnéen, som i år blir digital, er å skape verdi for gründere ved å koble dem til investorer og andre relevante aktører, og samtidig etablere et solid økosystem for CreativeTech.

I år ser vi mot stjernene

Kimberly Larsen, gründer og CEO av plattformen TimetoRiot, er konferansier for det digitale arrangementet som sendes live fra alle de fire byene. Hun har jobbet i den kreative næringen så og si hele sitt liv, og har erfaring fra begge sider av bordet, og begge sider av kamera.

– Vi er glade for å ha Kimberly med på laget. Hennes evne til å formidle og engasjere er akkurat det vi trenger i dette rare året 2020, sier gründer av 657 Oslo og årets juryleder Anniken Fjelberg.

– Dette er en viktig begivenhet i vår bransje, og vi har derfor åpnet opp for at flere kan delta i år. Arrangementet 26. november blir et direktesendt show, slik at alle som ønsker å se finalistene og kåringene får muligheten til det. Vår ambisjon er å nå ut til så mange som mulig, samtidig som vi overholder myndighetenes restriksjoner, avslutter Anniken Fjelberg.

Kimberly Larsen, Founder og CEO av plattformen timetoRIOT og IndyRIOT, og årets juryleder Anniken Fjelberg, Co-Founder av 657 Oslo.

En avgjørende næring for vekst

Når kreative bransjer som musikk, dataspill, mote, markedsføring, film og forlag møter skalerbar teknologi, får vi CreativeTech. Feltet har hatt stor vekst, spesielt i land som Storbritannia og Australia, hvor kreativ næring nå vokser dobbelt så fort som økonomien ellers. I EU er kreativ næring den 3. største næringen målt i sysselsetting.

Det er ikke tilfeldig at den kreative økonomien er nært knyttet til startup-økonomien, for kreativiteten utfordrer i sin natur det som var før. Som i alle andre næringer kan teknologien kopieres, men det kreative mennesket er unikt. Og nettopp det, er det unike vi jakter på i Creative Tech Hunt.

I tillegg til selve pitchekonkurransen Creative Tech Hunt, fører deltakelse til spennende nye samarbeid på tvers av næringen. Deltakere får også muligheten til å møte relevante aktører, som med sin kompetanse og sitt nettverk kan hjelpe dem videre som gründere. Den kreative næringen er flinke når det kommer til å dele og samarbeide, og møtepunktet kan være med på å skape nye muligheter for mange inn i 2021.

Er det deg vi leter etter?

Det eneste du må gjøre er å søke innen 15. november! Les mer og søk her.

6-8 utvalgte startups blir invitert til coupling events i Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger. Dette vil foregå 24. og 25. november. Her får dere muligheten til å presentere ditt selskap, og dine visjoner. Deretter vil det være korte møter med alle partnerne, i form av speed-dating.

De tre selskapene fra hver by som har imponert juryen mest, får delta i showet som streames live 26. november, og er med i finalen om å bli kåret til årets mest lovende CreativeTech Startup 2020.

Derfor bør du bli med!

Når du deltar i CreativeTech Hunt får du muligheten til å:

· Pitche for partnere, investorer og folk i bransjen

· Møte partnere og få tilgang til deres tjenester

· Bli introdusert for 657 Oslo sitt nasjonale nettverk

· Vinne tittelen «Norges mest lovende CreativeTech Startup» og konkurrere i Creative Business Cup i København, hvor du får møte hele 65 andre nasjoner

Les mer og søk her. Lykke til!