Mer innhold fra 657:
Empty article - Title
Empty article - Subtitle
Annonsørinnhold:
Det er i underkant av ett år siden de ble håndplukket av arrangøren for å demonstrere sin VR-teknologi. «Vi hadde jobbet med VR en stund og vant en pitche-konkurranse hos Nordic Innovation House som førte til at vi fikk en plass på China Hi-Tech Fair 2019», forteller Edmond Yang, partner og kreativ leder i Oslo Digital. «Da vi fikk invitasjonen ble vi selvfølgelig kjempestolte og det føltes som det harde arbeidet hadde gitt den avkastningen vi ønsket» legger han til. I november 2019 reiste de til Kina og ifølge arrangøren var de det eneste norske selskapet som deltok på messen.
Gründerne bak Oslo Digital har med titalls år i bransjen, utviklet tung kompetanse innen digitalisering og e-handel. Som tidligere direktør for e-handel i Elkjøp, så Filip Elverhøy at valget for e-handlere enten var reklamebyrå eller IT-leverandører. Han savnet noen som virkelig forstod driverne, metodene og tankesettet til digital handel, og det var da ideen om å starte eget selskap ble født.
I dag jobber Oslo Digital med blant annet digitale strategier, personalisering, SEO, sosiale medier, VR og AR, men én ting er sikkert og det er at de er innovasjonsdrevet i alt de gjør. «Vi holder oss oppdatert og følger med på hva som skjer i verden. I denne bransjen går alt utrolig fort, og det gjelder å henge med, spesielt nå som Amazon er på vei inn i Norden», forteller tjenestedesigner Natalia Barbin. «Dessuten har mange blitt tvunget ut i det digitale skiftet mye raskere enn de kanskje hadde tenkt på grunn av Corona», legger hun til.
Oslo Digital er en del av det kjente kontorfellesskapet 657, og sitter til daglig i luftige og nyoppussede kontorlokaler som inviterer til kreativitet og innovasjon. På veggen henger et stykke kunstverk designet av Edmond Yang, som illustrerer et kart over Oslo by, med skjulte symboler som man kan oppdage om man studerer nøye.
Det var med stor glede at Oslo Digital atter en gang fikk invitasjon til å delta på messe i Kina høsten 2020, men denne gangen blir alt annerledes på grunn av den pågående pandemien. European American Chamber of Commerce & Industry (EACHAM) holder en internasjonal messe innen energiindustri, og Oslo Digital er invitert til arenaen som omhandler ny teknologi, nytt utstyr, nye produkter og nye milepæler innen utenlandsk energi.
«I fjor var vi med på Hi-Tech Fair, som er den største tech-messen i Kina der de hadde en halv million besøkende fra hele verden, men messen som vi skal på i år ble – som mye annet – gjort om til en digital konferanse» forteller Yang. «Vi er uansett glade for å delta og gleder oss til å se hvordan de har tatt utfordringen med digitalt format», legger han til.
En discokule reflekterer et lysmønster ut i det åpne kontorlandskapet til Oslo Digital, i midten av rommet står et stort langbord med plass til både kunder, samarbeidspartnere, gjester, venner og bekjente. «Vi er veldig opptatt av åpenhet og vil at alle skal føle seg velkommen hos oss», forklarer partner og daglig leder Filip Elverhøy. Selv i disse Corona-tider har dørene til Oslo Digital stått åpne for kundemøter og besøk av samarbeidspartnere. «Vi er heldige som har så god plass da det gjør det enkelt å holde avstand og følge alle retningslinjer», understreker Elverhøy med et smil.
I løpet av høsten 2020 har Oslo Digital hatt fullt opp med prosjekter for spennende kunder som Red Bull, Thon Eiendom, Akershus Kunstsenter og Lumier. I tillegg har de blitt invitert som retail- og e-handelseksperter på flere spennende konferanser, senest Handelskonferansen i regi av Hovedorganisasjonen Virke i slutten av september og Transport- og logistikkmessen i slutten av oktober.
Oslo Digital synes det er spennende å følge med på hvordan ulike handelsbedrifter tilpasser seg den digitale utviklingen. «Det har skjedd mer på fem måneder enn de siste tre årene», uttaler Elverhøy. Ifølge ham, vil mobilen bli brukt mer aktivt i det digitale skiftet fordi mobil og kamera muliggjør mange muligheter for forbrukeren. Gjenoppstandelsen av QR-koder er bare toppen av isfjellet.
Elverhøy belyser at det viktigste for en handelsbedrift er å få orden på fundamentet og at de sømløse bitene må være på plass. «I tillegg må vi for alvor se utenfor våre grenser, spesielt med tanke på Amazon som er på vei inn. En god start er å investere i evnen å innovere. Her vil en modig ledelse som tør å se muligheter være til god hjelp», avslutter han.
Ifølge Oslo Digital vil forbrukernes forventninger til enkelthet være den viktigste driveren i varehandel fremover. Her er Amazon et prakteksempel der identifisering, betaling og frakt er tilrettelagt så enkelt som mulig og på brukernes premisser. Med andre ord, gjelder det å jobbe kundedrevet.
Som en avslutning deler Elverhøy gledelig tre tips på vegne av Oslo Digital;
1. Finn ut hvordan din bedrift forholder seg til plattformer
2. Se på bedriftens tjenestetilbud
3. Kartlegg hva dere gjør for kundeopplevelsen og enkeltheten. «Start med en evaluering og bygg en strategi ut ifra det», avslutter han.
Les mer om Oslo Digital på www.oslodigital.com
Ta kontakt på e-post eller telefon for en uforpliktende samtale: contact@oslodigital.com
40206040.
Følg Oslo Digital på sosiale medier:
LinkedIn: Oslo Digital
Facebook: Oslo Digital
Instagram: oslodigitalcom