Annonsørinnhold:

Historisk mye misnøye blant bankenes bedriftskunder

Publisert Sist oppdatert

Mens privatmarkedet holder seg stabilt, er kundetilfredsheten blant bedriftene nede på et historisk lavt nivå. Ikke overraskende, sier utfordrerne som tenker nytt om bedriftsbank.

Småbedriftene blir nedprioritert

Det er EPSI Ratings årlige bankstudie fra 2021, som kommer med de oppsiktsvekkende dårlige funnene om hva bedriftene synes om banken sin.

Og hva er de største irritasjonsmomentene?

Dårlig oppfølgning og umoderne digitale løsninger, med lite brukervennlige grensesnitt.

Spesielt misfornøyde med oppfølging fra banken er eierne av små bedrifter. Dette overrasker ikke Dag Olav Norem, gründer og daglig leder i Folio. «De siste 20 årene er det skjedd mye med digitalisering av privatmarkedet, men veldig lite for bedrift», sier han.

Trenger noe annet fra banken

At det er de store bedriftene som melder om størst tilfredshet er nok langt fra tilfeldig. Bankene tjener mest på de store bedriftskundene fordi de kjøper flere bankprodukter. Mindre bedrifter krever mer støtte i hverdagen, men kjøper samtidig mindre av det bankene lever av å selge. Når eiere av små bedrifter føler seg oversett av storbanken, er det nok fordi de faktisk blir oversett.

Folio tenker annerledes

Det har lenge vært et desperat behov etter nytenkning for å møte små bedrifters bankbehov. Hva trenger en daglig leder av en mindre bedrift fra banken sin? Er det mulig å lage en bankkonto som automatiserer mye av papirarbeidet små bedrifter drukner i?

Svaret har vist seg å være ja!

Utviklingen av Folio startet i 2018. Spol tre år frem i tid, og Folio har allerede fått 2500 ivrige kunder som bruker Folio som sin bedriftskonto. Flere av dem har dessuten stiftet selskapet sitt gjennom Folios superraske gratistjeneste for AS-stiftelse, Stiftemaskinen.no.

Brukervennlighet i fokus

Teamet bak Folio har lang erfaring med å lage brukervennlige tjenester. Strippet for skjulte gebyrer, støyende mersalg og hjelpesløse chatbots: Folio er en enkel bedriftskonto og tjeneste som søker minste motstands vei for kunden alltid, sånn at daglig leder sparer tid i en hektisk jobbhverdag. Noe av det aller viktigste Folio kan skilte med, ved siden av å være en tradisjonell bedriftskonto, er smartere håndtering av bokføring og bilag, med integrasjon mot regnskapssystemer eller regnskapsfører.

Disse kundene er mest fornøyd med Folio

  • Små og mellomstore bedrifter
  • Bedrifter uten egen økonomisjef
  • Bedrifter som har mye utlegg eller småkjøp blant ansatte
  • Folk som vil spare tid og har annet å drive med en adminoppgaver i hverdagen

Vitnesbyrd fra glade Folio-kunder

«Så fantastisk enkelt!»

«Enkelt, kjapt og mykje enklere å håndtere småutlegg/kvitteringer enn tidligere»

«Enkel prosess med å opprette selskap!»

«Veldig lettvint å handle for bedriften og fin løsning med å ta bilde av kvitteringen. Måten dere skriver på er helt unik og morsom.»

Prøv en bedre bedriftskonto

Er du nysgjerrig på om Folio er riktig for deg?

Sjekk ut Folio

Prøv en bedre bedriftskonto

Er du nysgjerrig på om Folio er riktig for deg?

Sjekk ut Folio