LEDIG STILLING

Leder Lojalitet og Vekst | OBOS

Vi søker en dynamisk og resultatorientert Leder Lojalitet og Vekst til nyopprettet stilling som får ansvaret for medlemsutvikling iblant annet OBOS appen, Medlemsbonus og andre vekstinitiativ.

Sted

Oslo

Frist

08.09.24

Ansettelsesform

Fast

Stillingstittel

Leder Lojalitet og Vekst

Kontaktperson

Clarisse Aase O. Fossum

Direktør for Medlemsvirksomhet

E-post

Telefon

Er du klar til å lede utviklingen av OBOS lojalitetsprogram til en enestående opplevelse?

Som Leder lojalitet og vekst vil du spille en avgjørende rolle i å forme våre lojalitetsinitiativer, drive medlemmenes engasjement og sikre operasjonell fortreffelighet. Du vil jobbe tett inn mot produktteam i digitale kundetjenester, Markedsteamet og Partnerteam. Du vil ha det faglige ansvaret for vårt lojalitetsprogram i OBOS og hvordan vi jobber med effektive lojalitetsmekanismer for å styrke medlemsbasen og drive vekst.

Hvem ser vi etter?

Vi ser etter deg som har erfaring med forretningsutvikling, gjerne i større selskap eller fra konsulentbransjen. Du har stor gjennomføringsevne og kapasitet, og er ikke er fremmed for tøffe løft. Du tenker kommersielt og har erfaring med digital forretningsutvikling og gjerne med mekanismer rundt lojalitets- og bonusprogram. Du har videre erfaring med prosjektledelse, og kan trives i skjæringspunktet mellom strategi, nyskapning og effektivisering av eksisterende virksomhet. Som en kundeorientert leder prioriterer du medlemmenes behov i programutvikling, samtidig som du utmerker deg i tverrfunksjonelt samarbeid. Med dine analytiske ferdigheter omdanner du innsikt til handlingsrettede strategier, forblir innovativ og fokusert på gjennomføring, og følger bransjetrender for å drive kontinuerlig forbedring av programmet. Viktige grensesnitt er bank og boligutvikling samt øvrige konsernfunksjoner innen digital utvikling, marked, innsikt og analyse.

Søknader vurderes fortløpende, men søknadsfrist er 8.september.

Stillingen rapporterer til Direktør for medlemsvirksomhet.

Arbeidssted er Hammersborg Torg, før vi neste sommer flytter til Ulven og Construction City. Det gleder vi oss til!

Hovedoppgaver og Ansvarsområder:

Din hovedoppgave vil være å utforme et ambisiøst lojalitetsprogram som fanger våre medlemmers interesse og fremmer lojalitet, samtidig som du øker operasjonell levering og effektivitet. Du vil eie medlemmenes verdiforslag, medlemsvilkår og betingelser i lojalitetsprogrammet.

Overordnet ansvar for å forsterke relasjonen mellom medlemmer og OBOS gjennom drift og utvikling av medlemsprogrammet. Herunder:

  • Utvikle og iverksette strategier for kundelojalitet som øker kundetilfredshet og -lojalitet
  • Lede et tverrfaglig team og prioriteringer av utvikling i lojalitetsprogrammet
  • Drift av konsepter og uttak i lojalitetsprogrammet med resultatansvar
  • Ansvarlig for videre vekst og lansering i markedet: OBOS Medlemsbonus
  • Identifisere og utvikle nye forretningsmuligheter for vekst, både innen eksisterende og nye markedssegmenter
  • Anvende innsikt for å forstå medlemmene og identifisere aktivisering og vekstmuligheter
  • Arbeide tett med kundeservice, markedsføringsteam og partnerteam for å sikre en sømløs og positiv medlemsopplevelse
  • Ansvar for å forbedre medlemsreise og maksimere medlemmets livstidsverdi
  • Samarbeide med IT-avdelingen for å sikre riktig implementering og vedlikehold av lojalitets- og CRM-systemer
  • Evne til å stille krav og samarbeide tett med teknologileverandører
  • Sikre et positivt verdiforslag til medlemmer nå og for fremtiden

Kvalifikasjoner:

Utdanning: Bachelorgrad i markedsføring, bedriftsøkonomi eller relatert felt. Mastergrad er en fordel

Erfaring: Minimum 5 års erfaring innen markedsføring, kundelojalitet, forretningsutvikling eller relaterte områder

Ferdigheter:

  • Sterk forståelse av lojalitetsmekanismer, kundeatferd og forretningsutvikling.
  • Erfaring med lojalitetsverktøy og dataanalyse
  • Utmerkede kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig
  • Evne til å lede og motivere team
  • Sterke analytiske ferdigheter og evne til å omsette data til innsikt og handling

Personlige egenskaper:

  • Resultatorientert med sterk strategisk og innovativ tenkning
  • God på å jobbe i team og påtvers i en organisasjon
  • Kreativ tilnærming til problemløsning
  • Evnen til å se forbedringsmuligheter og gjennomføre endringer
  • Jobber strukturert og målrettet
  • Kundeorientert med fokus på å skape en førsteklasses medlemsoppeopplevelse
  • Evne til å arbeide effektivt i et dynamisk og raskt skiftende miljø

Hva kan vi tilby deg?

Samfunnsengasjementet, og hjertet OBOS har for byene våre, er noe av det som gjør ansatte stolte av å jobbe her. I tillegg er vi opptatt av å skape en inkluderende kultur, både innad og utad, hvor alle skal føle seg velkommen og kunne være seg selv. Hos oss får du en jobb med mening!

I OBOS er det uante muligheter! OBOS er Norges største kompetansehus innen eiendom og vi er opptatt av at du skal få utvikle deg og oppfylle din karrieredrøm.Vi kan tilby et inspirerende og innovativt miljø med høyt faglig nivå, gir deg gode muligheter til å forme din egen hverdag. Interessante og utviklende arbeidsoppgaver med rom for nytenking gjør det gøy å gå på jobb.

OBOS investerer i egne ansatte og har gode ordninger som blant annet fleksitid, sommertid, gode pensjons- og forsikringsordninger, samt firmahytter.

Nysgjerrig på hvordan det er å jobbe i OBOS?
Besøk hjemmesiden vår https://obos.no/jobb

Hos oss blir du en del av et mangfoldig arbeidsmiljø der alle er like mye verdt. Alle kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke, uavhengig av alder, kjønn og bakgrunn.

Søk på stillingen HER!