Annonsørinnhold:

657 Oslo lanserer go-to-market programmet Make Happen

Publisert Sist oppdatert

Make Happen er skreddersydd for ambisiøse startups som ønsker å lære hvordan de skal kommersialisere og rigge seg for vekst. Etter vellykket pilot lanseres det hybride programmet høsten 2021.

– Denne våren har vi gjennomført en veldig spennende pilot, med 12 fullverdige deltakere som har gitt oss mye verdifull innsikt og feedback for videreutvikling av programmet, sier Anine Willums Karp, daglig leder ved 657 Oslo.

Programmet er utviklet i samarbeid med ScaleupXQ, Identio og Superblaise, som alle er verdifulle bidragsytere inn i opplæringen og utviklingen av initiativet. Målet er å bidra med relevante verktøy og praktiske råd basert på erfaring fra det virkelige liv, slik at flere startups kan lykkes med den kritiske markedsintroduksjonsfasen.

– Vi vet at markedsintroduksjon og vekst kan være utfordrende, og ønsker å tilby selskaper faglig kompetanse og kunnskapsformidling på en effektiv og engasjerende måte. Det håper vi at Make Happen kan bidra til, forklarer Karp.

Primærmålgruppen for programmet er norske oppstartsselskaper som representerer kreativ og kulturell næring, men det er åpent for alle startups som er klare for kommersialisering og vekst.

– For å lykkes, både i Norge og internasjonalt, er det mye som skal på plass. Med en praktisk tilnærming til blant annet merkevarebygging, kommunikasjonsstrategi og salgsteknikk er vi sikre på at programmet kan bidra til å styrke selskapene i en kritisk fase, fortsetter hun.

657 Oslo har i snart ni år jobbet for å løfte kreativ næring, og gjøre CreativeTech attraktivt for investorer over hele landet, gjennom initiativer som Creative Tech Hunt og Fundraising for Startups Creative Industries Edition, sistnevnte i samarbeid med Innovasjon Norge og Startup Norway.

– Vi har sett en oppsving i antall søkere til både Creative Tech Hunt og Fundraising for Startups Creative Industries Edition, og opplever at initiativer som disse øker forståelsen for hvilken verdi kreativ økonomi har for bærekraftig utvikling, sier medgründer av 657 Oslo, Anniken Fjelberg, som selv var investor i det norske kreative teknologiselskapet Voisey som ble solgt til Snapchat høsten 2020 og vant Creative Tech Hunt i 2019.

Er ditt selskap klar for kommersialisering og vekst? Meld deres interesse i dag!